måndag 6 april 2009

LC träning igen :D

I lördags var det dags för att jaga trasa igen :D
Jag har nu två godkända träningslopp, och ett kvar innan jag får min licens och får tävla :)

Det var lite trångt i bilen när vi åkte dit, men det var inte så långt så det var lugnt värt det ;)
Alla som skulle med var:
Kicki och hennes hundar Janne, Mattis, Milton, Flinga, min syster Poppins och Müsli.
Elin och jag
Ann och hennes hundar Laika och Müslis syster Lilja
Och så hade Kicki gäster, Monica och hennes hund Jansson, som är Müsli och Liljas bror :)
Och så Oskar såklart :D

Det var alltså 5 människor och 10 hundar! Det är hela vår flock :)
Vi fick åka i två bilar, men det var ändå lite trångt :P
och Jansson var jobbig och försökte ta sej fram till Oskars knä, där Milton och Müsli redan låg,
och det tyckte inte Milton om (det kunde jag sagt till honom innan, för honom ska man inte hålla på att trampa på). Så han fick sej en liten omgång, och så försökte han ta sej fram ännu ett steg, dvs. till Elins knä. Det är faktiskt galler där, men han såg nog inte det, för han pressade sej mellan gallret och taket, och så fastnade han xD
Njaa, han satt väll inte fastklämd precis, men Elin höll emot där fram för att han inte skulle komma fram, och bakom honom låg Milton och morrade om han försökte backa.
Okej, det var lite synd om honom, men han fick faktiskt skylla sej själv.
Till slut lyckades han ta sej fram till Elin i alla fall och fick åka där hela vägen.



Fler bilder och mer om själva Lure Coursingen kommer! hinner inte skriva mer nu.. :)

2 kommentarer:

Lenah Skärstrand sa...

Men det är väl typiskt Janson, han vill nog alltid sitta fram och helst vill han köra också. Hade ni rattmuff?

Hälsningar Kajsa

Gucci sa...

Sv: Rattmuff? o.O det är ju en sån som man har i trädgården och har dragkamp med..?