onsdag 11 februari 2009

Elins pappa...

I början var jag lite rädd för Elins pappa, men igår visade Elin att han inte var farlig.
Först skulle han ge mej godis, men då vågade jag inte ta den..
men Elin hade nåt godis som va jättegott, och luktade jättemycket, så när Elin hade gett mej en, så jag hade smakat, kunde jag inte låta bli att ta den som Pappan höll i... :)
Han satte sej på golvet och klappade mej, men jag ville inte titta på honom.
Men sen satte sej Elin bredvid, och tog mej i knät, och det tycker jag är mysigt, så då låg jag där och blev klappad av båda två :)
Helt plötsligt märkte jag att jag låg på govet, och Elin hade flyttat sej, och satt nu på andra sidan om Pappan.. :o
nu satt han alltså mellan Elin och mej.. det var lite läskigt.. men jag låg kvar i alla fall.
Pappan klappade mej, och Elin satt ju där, bara nån meter ifrån mej och tittade på,
så till slut vågade jag lägga ner huvudet i hans knä, och nosa på hans hand, och efter en stund
nosade jag i hans ansikte med, och en liten puss fick han faktiskt..
Sen fick jag godis av honom, och sen när alla åt, va jag under bordet, och då stog jag faktiskt och nosade på hans fötter och ben ;)
Jag är stolt över mej själv att jag vågade :D


Bild på mej och Pappan :D

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Elin och Gucci,

Ser ju ut som en väldigt snäll pappa, och jag hoppas ni alla skall trivas bra tillsammans med Gucci.

Kiwi hälsar, att litet lugnt och skönt är det, men ibland kanske för lugnt... Idag träffade hon en valp på ca 6 mån och då blev det springa av minsann!

Katten Alice är dock glad att ha fått tillbaka sin sovkompis (litet stökigt tidigade).

Hälsningar från Kärradal