söndag 8 februari 2009

Morgon :)

Hej på er!
Jag sov hela natten i Elins säng, det var jättemysigt :)
När Elin gick upp för att gå på toa, passade jag på att ta den bästa platsen...
På Kudden! :D
När Elin kom tillbaka tittade hon på mej och sa att jag var söt,
men så flyttade hon ändå ner mej från kudden.
Vi somnade om igen, och nästa gång jag vaknade gick Elin ut ur rummet,
Självklart var jag tvungen att följa med henne!
(Jag känner mej trygg hos henne, så jag går gärna dit hon går)
Så höll hon på att fixa lite i köket, och så satte hon sig ner och åt frukost.
Jag fick faktiskt smaka lite, efter att hon ätit ;)

Sen tog Elin på sej sin jacka, och mej mitt koppel, och så gick vi ut i snön! :D
Jag tycker fortfarande att snön är lika rolig varje gång vi går ut!
Ibland för jag något ryck, och bara MÅSTE springa omkring som en galning!
Jag springer fram och tillbaka, runt runt.. Tills flexikopplet säjer stopp...
Men så fort Elin säger att jag ska komma, så gör jag det och går lydigt precis bredvid henne :)
visst är jag duktig? ;)

När vi var ute så träffade vi Elins granne, och honom fick jag hälsa på.
Elin och han pratade om nån som hette Grynet, och jag hade ingen aning om vem hon var.
Elin sa hejdå till grannen, men precis när vi gått ut på vägen igen, kom grannens fru, son och Grynet!
Grynet är en svart dvärgpudel, och vi fick hälsa på varandra en stund :)
Elin sa att hon var min nya kompis, jag får väl se vad hon menade med det.
Sen gick vi in igen, och jag gick och la mej på min favoritplats igen... Elins kudde ;)

Nu har jag precis ätit, och det var jätegott! :D
När Elin till slut fattade att jag inte ville äta min mat ur skålen, utan jag vill att hon skulle hälla ut maten på matskålsunderlägget istället så åt jag som en utsvulten whippet!
(hmm..?)
just nu ligger jag i soffan och funderar, jag ska nog ta och vila lite till.. har hört Elin prata med Sara om att vara hundvakt till Janne och Flinga, Kickis hundar, för kicki, dom andra hundarna och Oskar är tydligen på LC träning, va de nu är... Elin säjer att jag med ska åka på sånt nån gång, och det låter spännande tycker jag :D
VoovvWovv!

Inlägg från Elin:
När jag skulle ge Gucci mat, så ville hon inte äta...
Jag har provat både att blöta upp maten, och att inte göra det.
Hon föredrar torr mat, för jag fick hälla av vattnet igen igår när hon skulle äta annars ville hon inte ha.
När jag ställde ner matskålen och sa varsågod till henne, så bara stirrade hon på mej.
Jag plockade ut en bit itaget och gav henne, och då åt hon minsann!
Men så kan jag ju inte göra med all maten -.-
Sen höll hon på att putta runt på matskålen, och så gick hon.
Jag ropade på henne, och när hon kom så hällde jag ut maten på matskålsunderlägget.
Då åt hon så att saliven skvätte! som om hon inte sett mat på flera dagar!
Jag undrar om det är matskålen hon inte tycker om... Kicki..? :P



Såhär gör jag när jag inte vill äta det som finns i matskålen :)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hmmmm, det säjs ju att hundar är färgblinda så DET kan det ju inte bero på. Eller är du ett undantag??
Jag tror faktiskt att du bara håller på att fostra din nya matte lite, sånt ska man ju ta tag i direkt säjs det ju.
Till Elin: Jag tycker att du är väldigt läraktig!! Och fin filmsnutt du tagit!! Jättekul!!

Anonym sa...

Nog är du mammas flicka, alltid! Klart man ska se till att lägga beslag på kudden så snart matte går.

Men du måste vara mycket mer konsekvent med din matte, förstås... Om hon försöker flytta dig från en bra plats ska du knorra högs och göra dig så tung du bara kan. Flyttar hon dig ändå ålar du bara sakta tillbaka och sen sparkar du henne på näsan eller i ryggslutet.

Efter att tag kommer hon att köpa dig en alldeles egen kudde!

Lycka Till!

Gucci sa...

bra idé mamma! Jag ska prova det nästa gång ;)