lördag 7 februari 2009

Min första dag i Torpsbruk, och mitt första inlägg!

Idag åkte jag med min familj i bilen, men sen skulle jag plötsligt åka i en annan bil, i någons knä...
jo, man kan ju säga att jag blev lite förvirrad, men nu har jag kommit till ro i vad som tydligen är mitt nya hem. Det funkar jättebra än så länge, och jag har hunnit med massa saker!

Först så var Elin och Kicki (en som jag bodde hos när jag var valp) med mig i det nya hemmet, men Kicki var inte kvar så länge. Först när jag kom in fick jag hälsa på två tjejer i pyjamas.. det var Elins lillasyster och hennes kompis, och dom var inte alls farliga.
Sen var jag tvungen att gå runt och snoka lite i huset, och se om det luktade spännande, eller om det möjligtvis fanns lite godis gömt nånstans... Jag hittade inget godis, men jag blev bjuden ändå ;)

Sen märkte jag att jag var väldigt trött, och det gjorde nog Elin med, för hon plockade fram min fäll och la den i soffan, och jag förstod direkt att det var meningen att jag skulle sova där!
Men jag vågade inte riktigt somna.. Jag hörde massa konstiga ljud utanför fönstret, och jag kunde inte riktigt slappna av... Men så la Elin sig bredvid mej, och då somnade jag bums. Elin med för den delen ;)

Jag vaknade av att Emma och hennes kompis Hanna kom in, och var jätteblöta.
Dom sa att dom hade lekt i snön, men jag fattade inte riktigt vad dom menade...
Sen sov jag lite till, i köket, medan dom andra lagade Tacos.
När dom hade ätit gick jag och Elin ut. Då förstod jag va det var Emma och Hanna hade gjort!
Jag busade som en galning! Jag hade jätteroligt!
Jag försökte äta snön, men den bara försvann i munnen på mej...
Sen blev Elin med busig, och så busade vi tillsammans så snön yrde!

Sen kom Elins kompis Sara, och vi tre gick tillsammans upp till skogen
där vi lekte skogs-agility! Dom hängde upp en pinne i trädet, ungefär lika högt upp som min svans börjar... Sen skulle jag hoppa där över, och så fick jag godis!
Sen lekte Sara och Elin något som jag inte förstod... De hoppade över ett brett och långt hål, som dom kallade dike, och så tyckte dom jag med skulle hoppa, men det tyckte jag var helt onödigt.
Istället för att hoppa gick jag rakt över, och det hände ingenting...
Elin försökte med gå över, men hon sjönk igenom snön, och under var det blött.
Sen busade vi på ett fält! Dom sprang runt med mig, och kastade snöbollar.
Dom var roliga att jaga! Det konstiga var bara att de försvann efter att dom träffat marken, men Sara lyckades alltid hitta dom igen... mycket märkligt...

När vi kom in igen så låg jag och myste i Elins knä, när hon pratade med Emma och Hanna.

Sen ringde någon som hette Oskar, och han sa till Elin att vi skulle gå till Kicki, och då gjorde vi det.
Det var mycket spännande!! Först träffade jag Oskar, som va i Kickis trädgård och byggde ett torn av små snöbollar, sen kom kicki ut (henne hade jag ju träffat innan) och hon hade något konstigt med sej... Först var det rätt spännande, för den lilla rödaktiga saken nosade på mig och tyckte tydligen att jag var väldigt intressant. Men sen började den skälla, och då blev det lite jobbigt... Jag ställde mig hos Elin för att söka skydd, men hon tyckte visst inte det var så farligt.. Hon ville att jag skulle "bekanta" mig med den, va nu det betyder... Troligen låta henne skälla på mej, hoppa på mej och springa i vägen för mej när jag var på väg till Elin, för det var vad den gjorde... Elin kallade den för Müsli, men Kicki sa Bisvärm... Jag tror att Kicki sa rätt, för det stämde i alla fall bäst.

Jag och Elin är kvar hos Kicki, och äntligen har Bisvärm lugnat ner sig. Det finns 5 andra hundar här med, men dom är inte alls som Bisvärm! Men däremot Milton... Han är rätt stilig... Han flirtar lite med mig tror jag...
Nu ska Elin och jag snart gå, så jag måste avsluta detta inlägget, som blev väldigt långt...
Men VoovvWovv på er tills jag skriver nästa inlägg! :D


På bilden myser jag i Oskars knä, men han skulle flytta sig
för att inte komma med på bilden...
Trodde han ja! xD

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det är till att vara lik sin vackra mor... :-) Välkommen till Småland!

Mamma Memphis hälsar

Anonym sa...

Hej o välkommen hit till småland.
Vi träffas nog snart, du är förståss välkommen på våra bus-träffar.

Gucci sa...

"Tackar, tackar" hälsar Gucci, men just nu har hon fullt upp med att ligga däckad i soffan ;)
Och jag tror hon ser fram emot att få hänga med på en bus-träff! :D